Στις 17-21/10/2022 στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος INTREPID (EU H2020) η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης Αττικής (ΕΟΔΑ) συμμετείχε στη 2η πιλοτική δράση στη Μασσαλία (Γαλλία), με σκοπό την δοκιμή νέων τεχνολογιών που αναπτύσσονται στο INTREPID project. Κάποιες από τις τεχνολογίες αφορούσαν: δυναμικό 3-D mapping στο εσωτερικό κτιρίων (visual tracking, LIDAR) και ολοκληρωμένη πλατφόρμα C&C στο κέντρο επιχειρήσεων, μέχρι “υβριδικές” αποστολές human/AI λήψης αποφάσεων και wearables για proximity/distance sensing μεταξύ των μελών της ομάδας που επιχειρεί σε συνθήκες μηδενικής ορατότητας. Η δράση πραγματοποιήθηκε στο κέντρο τεχνικών-εκπαίδευσης C.E.T.I.S. του Bataillon de marins-pompiers de Marseille (BMPM). Πρόκειται για την επίλεκτη μονάδα πυροσβεστών του πολεμικού ναυτικού της Γαλλίας, δηλαδή εξειδικευμένοι δύτες, CBRN experts και ειδικοί στην έρευνα και διάσωση στη θάλασσα.
Σύμφωνα με τα σενάρια, η ομάδα της ΕΟΔΑ συμμετείχε σε ένα από τα σενάρια του πιλότου που αφορούσε τον απεγκλωβισμό θύματος από κτίριο. Κατά την διάρκεια του σεναρίου η ομάδα της ΕΟΔΑ έκανε χρήση αισθητήρων (wearables για proximity/distance sensing) συλλογή δεδομένων για μια σειρά δραστηριότητες . Επίσης, δοκίμασε και αξιολόγησε την πλατφόρμα C&C και το mobile phone application (INMOS).
Το INTREPID έχει ως στόχο να κάνει ασφαλέστερες και πιο αποτελεσματικές τις πρώτες ώρες των πρώτων ανταποκριτών (First Responders) σε περιστατικά εκτάκτων αναγκών και φυσικών καταστροφών, αναπτύσσοντας τεχνολογίες που επιταχύνουν την επιχειρησιακή ικανότητα αξιολόγησης κινδύνων δημιουργώντας μια μοναδική πλατφόρμα. Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2020 και ολοκληρώνεται το Σεπτέμβριο του 2023.
English Version
On October 17th-21th in the context of the INTREPID project (EU H2020) Hellenic Rescue Team of Attica (HRTA) participated in the 2nd Pilot in Marseille (France), in order to test new technologies developed in the INTREPID project. Some of the technologies ranged from: dynamic 3-D mapping inside buildings (visual tracking, LIDAR) and an integrated C&C platform in the operations center, to “hybrid” human/AI decision-making missions and wearables for proximity/distance sensing between team members operating in conditions of zero visibility. The Pilot 2 was conducted at the technical training center C.E.T.I.S. of the Bataillon de marins-pompiers de Marseille (BMPM). This is the elite unit of firefighters of the French navy, i.e. they are additional divers, CBRN experts and specialists in search and rescue at sea.
According to the scenarios, the HRTA team participated in one of the pilot’s scenarios involving the extrication of a victim from a building. During the scenario, the HRTA team used sensors (wearables for proximity/distance sensing) to collect data for a series of activities, as well as to test and evaluate the C&C platform and the mobile phone application (INMOS).
INTREPID aims to make the first hours of emergency and natural disaster for First Responders safer and more efficient by developing technologies that accelerate operational risk assessment capability by creating a unique platform. The project started on October 2020 and concludes on September 2023.