Για 3η συνεχομενη χρονια η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης συνέβαλλε στη διεξαγωγη του ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ στον τομέα ασφάλειας, αναλαμβάνοντας τη διάσωση σε πεδίο μεγάλης κλίσης.
Σύμφωνα με το σχέδιο ασφαλείας, σε περίπτωση πτώσης οχήματος σε σημείο με μεγάλη κλίση οπου δεν είναι ευκολη η πρόσβαση των διασωστών, συνδράμουν οι διασώστες της ΕΟΔ και διευκολύνουν την ασφαλή μετακίνηση του γιατρού και των λοιπών διασωστών στο σημείο του οχήματος. Εγκαθιστούν την υποδομή που θα επιτρέψει την ταχύτατη μεταφορά των τραυματιών στο σημείο περισυλλογής απο το ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ. Είναι μια διαδικασία με την οποία εχουν εξοικειωθεί, καθώς έχουν εκπαιδευτεί σε συγκεκριμένες τεχνικές με εξειδικευμένο εξοπλισμό, που εφαρμόζουν οι διασωστικές ομάδες τόσο της Ευρώπης, όσο και της Αμερικής.
Συνολικά 40 εθελοντές απο την ΕΟΔ Αττικής και 5 απο την ΕΟΔ Αργολίδας στελέχωσαν τις 18 ομάδες στις ειδικές διαδρομές του αγώνα και τις 3 ημερες διεξαγωγής του αγώνα.
Ηταν και η πρώτη εμφάνιση του οχήματος 4Χ4 που παραχωρήθηκε για χρήση απο την SsangYong, το οποίο και χρησιμοποιήθηκε απο τις ομάδες στις ειδικές διαδρομές.
Τις ημέρες που λειτουργούσε το service park είχε παραχωρηθεί χώρος όπου το κοινό μπορούσε να ενημερωθεί για τη δράση της ΕΟΔ.
Εν όψει της συμμετοχής στο ραλλυ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ παρακολούθησαν τα μέλη ενημέρωση απο τον υπεύθυνο επι των ιατρικών θεμάτων του Αγωνα, ενώ εγινε επίδειξη απο την ΕΟΔ Αττικής του τρόπου τοποθέτησης γιλέκου απεγκλωβισμού, το οποίο χρησιμοποιείται σε περίπτωση κάκωσης σπονδυλικής στήλης των επιβαινόντων σε περίπτωση ατυχήματος με εγκλωβισμό. Ο εξοπλισμός αυτός χρησιμοποιείται στην ορεινή διασωση σε περίπτωση ατυχήματος σε ορθοπλαγιά. Την επίδειξη παρακολούθησε και ο ιατρικός επιτετραμένος της FIA κος J. Duby.
Οι πρώτοι εθελοντές ήταν στο Χαρβάτι, την πρώτη ειδική διαδρομή στις 5:30 το πρωί της Παρασκευής και οι τελευταίοι έφυγαν την Κυριακή λίγο μετα τις 3 απο τους Αγίους Θεοδώρους, έχοντας “φάει” πολλή σκόνη. Κάποιοι μάλιστα οι οποίοι ήταν το Σαββατο στο Κεφαλάρι και το Γυμνό, πήγαν την Κυριακή κατευθείαν στο Λουτράκι και τους Αγίους Θεοδώρους ώστε να είναι στις 6μιση το πρωί στη θέση τους. Κάποιοι “τυχεροί” είδαν το Loeb πρωί πρωί (ήταν το 3ο αυτοκίνητο της ημέρας) να “χορεύει” εκτός δρόμου και να βγαίνει αμέσως εξω απο το αυτοκίνητο του μόλις σταματησε να κάνει τούμπες, ενω άλλοι είδαν το Solberg να επαναλαμβάνει το σφάλμα του Sordo αμέσως μόλις τελείωνε η ειδική και να μένει και αυτός εκτός αγωνα καταστρέφοντας την ανάρτηση. Δυσάρεστο συμβάν ήταν όταν αρκετοί θεατές δεν υπάκουαν τις οδηγίες των υπευθύνων του αγώνα και 30 δευτερόλεπτα πριν αναχωρήσει το πρώτο αγωνιστικό δόθηκε η εντολή να ακυρωθεί η ειδική και να διέλθουν τα οχήματα ως απλή διαδρομή.
Ο σοβαρότερος τραυματισμός υπήρξε στην ειδική των Αγ. Θεοδώρων, οταν κοπάδι απο αγελάδες διέσχιζε την ειδική την ώρα που πέρναγε ο Ogier και χτύπησε με το εμπρός δεξί μέρος του αυτ/του μία απο αυτές. Ευτυχώς κατάφερε να κρατήσει το όχημά του στο δρόμο και να αποφύγει τα χειρότερα. Το ζώο δυστυχώς “σμπαραλιάστικε” (όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κοντινότερος φύλακας) και τα υπόλοιπα ζώα του κοπαδιόυ έμειναν γύρω απο το τραυματισμένο ζώο και δεν απομακρυνόντουσαν παρά το “κυνηγητό”. Η διαδρομή κυνδύνευσε να διακοπεί αλλά τελευταία στιγμή ένα ελικόπτερο έκανε μια πολύ χαμηλή αιώρηση πάνω απο το κοπάδι και έτσι τα ζώα απομακρύνθηκαν και ο αγώνας συνεχίστηκε κανονικά.
Ετσι ήταν μεγάλη η ανακούφιση όλων όταν με τη λήξη του αγώνα ο μόνος εξοπλισμός που χρησιμοποιήθηκε ήταν τα ψυγεία που περιείχαν τα νερά και τα σάντουιτς οι πτυσσόμενες καρέκλες και οι τέντες, αλλα και οι αιώρες οι οποίες ξεκούρασαν στο ενδιάμεσο του αγώνα τους ξενυχτισμένους και κουρασμένους εθελοντές.